neobit.pl

Najlepsza elektronika użytkowa

Oddawanie telefonu do serwisu – czy to jest dobry pomysł?

Właściciele telefonów, a obecnie jest nim chyba każdy dorosły pracujący Polak oraz dzieci w coraz to młodszym wieku szkolnym, w większości borykali się już z usterkami w swych komórkach albo smartfonach. Rzekomo współczesne telefony psują się znacznie rzadziej od tych produkowanych jeszcze dziesięć, czy dwadzieścia lat temu, to jednak zaawansowanie technologiczne wcale nie oznacza permanentnej bezawaryjności. Czy warto przy awarii oddać telefon do profesjonalnego serwisu?

 

Telefony w serwisach

 

Kilka lat temu blanco.com przeprowadziło badania i sporządziło raport, z którego wynika, że do serwisów najczęściej przychodzą właściciele telefonów marek Samsung oraz Xiaomi. Raport ten jednak nie odzwierciedla awaryjności tych telefonów, ale raczej skalę użytkowania produktów tych marek na całym świecie. Wymienione wyżej marki nie oferują produktów podobnych do Apple, czyli z wyższej półki cenowej, ale ze średniej, mają więc znacznie większą liczbę odbiorców swoich smartfonów.

Badania pokazują dodatkowo, że im model starszy, tym częściej trafia do serwisu, co ponownie nie tylko nie powinno dziwić, ale wręcz nastrajać optymistycznie. Wynik tych badań mówią bowiem, że telefony nowszych generacji są mniej awaryjne. Jakie usterki telefonów spotykane są najczęściej? Od lat niezmiennymi problemami w smartfonach są:

problemy wydajnościowe;
uszkodzenia modułów – aparatu, mikrofonu, głośnika, baterii i wejścia do jej ładowania, moduł WiFi, bluetooth.

 

Czy oddawanie telefonu do serwisu ma sens?

Jeżeli szukasz serwisu z telefonami w Gliwicach, koniecznie odwiedź https://gliwiceinfo.pl/.

Czy warto oddać telefon do serwisu po przeminięciu okresu gwarancyjnego? Czy jest sens w inwestowaniu w telefon dwu labo trzyletni, kiedy na rynku ciągle pojawiają się nowe smartfony? Okazuje się, że istnieją plusy przeprowadzania naprawy smartfonów.

Jeszcze do niedawna ceny elektroniki w tym również smartfonów ciągle bardzo mocno spadały. Obecnie ten trend znacznie wyhamował, a problemy z rynkiem mikroprocesorów mogą go nawet odwrócić. Obecnie nawet pięcioletni smartfon może być wart kilkaset złotych i wyrzucanie takiego sprzętu, gdy naprawa może wynieść kilkadziesiąt złotych, jest pozbawione sensu. Warto odwiedzić [b]serwis telefonów i przynajmniej zdiagnozować usterkę, ale warto jednocześnie wybrać serwis starannie, gdyż nie każdy oferuje podobny poziom usług.